czwartek, 7 marca 2013

Co u moich pisałek i trochę o kobietach

Na początku tego posta, chciałabym podziękować Caroli S za komentarz. Już trzy osoby zostawiły komentarze- może innym nie wydaje się to dużo, ale dla mnie to całkiem nieźle. Tak więc, Carola, wielkie dzięki. Proszę cię, abyś dalej tego mojego bloga czytała i wstawiała może jakieś komentarze. Tak mi lepiej się na duszy zrobi:-)
Jak wiecie (albo nie wiecie) obiecałam wstawić pierwszy rozdział mojej powieści. Owszem, napisałam go. Ale wpadłam na inny pomysł. Związany z tym poprzednim, ale postanowiłam "ugryźć" temat z innej strony. Dlatego jednym kliknięciem skasowałam cały tekst, bo uznałam go za denny, beznadziejny i w ogóle. Może wcale taki nie był. Cóż, czasu cofnąć się nie da. Skupię się na moim nowym pomyśle i zacznę pisać nowy pierwszy rozdział. Wtedy go wstawię.
Biorę udział w konkursie literackim "Opowieści dziewczyńskie".
Czyli mam napisać krótką prozę (albo wiersz, zdecydowałam się jednak na opowiadanie) o dziewczynach, lub kobietach. Wpadłam na całkiem dobry pomysł (jak mama określiła "nowatorski") i właśnie piszę opowiadanie. O czym jest? Nie zdradzę. Myślę, że wstawię je na bloga. Jeśli nie, opiszę wam o co chodzi.
Nie wspomniałam o dziewczynach przypadkiem. Przecież JUTRO JEST DZIEŃ KOBIET! Owszem, nie jestem kobietą, lecz dziewczyną, ale nie czepiajmy się szczegółów! Szukając odpowiedniego obrazka w internecie z ciekawości sprawdziłam, co pisze o tym ciocia wikipedia. I wiecie co się okazało?! A zresztą, wklejam skopiowane fragmenty tekstu:
Dzień Kobiet – coroczne święto obchodzone 8 marca jako wyraz szacunku dla ofiar walki o równouprawnienie kobiet. Ustanowione zostało w 1910 roku. Dzień Kobiet w Polsce był obchodzony na szeroką skalę do 1993 roku[1].
[...]
 W 1910 roku Międzynarodówka Socjalistyczna w Kopenhadze ustanowiła obchodzony na całym świecie Dzień Kobiet, który służyć miał krzewieniu idei praw kobiet oraz budowaniu społecznego wsparcia dla powszechnych praw wyborczych dla kobiet. W konferencji udział wzięło ponad 100 uczestniczek z 17 krajów, w tym trzy kobiety po raz pierwszy wybrane do Parlamentu Fińskiego. Ustanowienie Dnia Kobiet zostało przyjęte w drodze anonimowego głosowania, bez ustalania dokładnej daty jego obchodów[3].
To znaczy, że Dzień Kobiet został ustalony, by oddać szacunek walczącym o swoje prawa kobietom! Nie miałam o tym pojęcia! A wy? Z okazji tak ważnego dnia, na stronie "Co kiedyś inni mądrego powiedzieli..." zamieszczę trochę cytatów na temat kobiet z mojej "Wielkiej księgi aforyzmów" (czyli, jakby ktoś nie wiedział, cytatów). Oczywiście, tych naprawdę mądrych i fajnych, bo są też tam naprawdę głupie (co poradzić- na świecie nie ma samych mądrych ludzi. Są przecież głupcy, którzy, co gorsza, mają głos...).
Ta "Wielka księga aforyzmów" wygląda tak:

Naprawdę warto kupić i poczytać, co znani osobnicy powiedzieli,
No dobrze, nie zbaczajmy z tematu. Jestem ciekawa, co chłopacy nam wymyślą na Dzień Kobiet. Dziewczyny z naszej klasy często robiły coś naprawdę fajnego na ich święto. Wychodziliśmy na dwór, dawałyśmy im zabawne prezenty ( w tym roku szkolnym ładnie opakowane śmieszne, plastikowe ludziki i batoniki) a także przynosiłyśmy jedzenie.
Ciekawe, czy oni też się postarają?
Napiszę o tym, ale teraz cześć,
POLA

3 komentarze:

  1. Nie ma za co będę komentowała twojego bloga w miarę często. Chętnie przeczytałabym twoje opowiadanie, które piszesz, tak samo jak tą książkę:p Fajnie, jakbyś do niektórych postów dodawała pasujące cytaty.
    http://crazylivecrazygirl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do postów cytatów nie dodaję. Cytaty są w zakładce "Co kiedyś inni mądrego powiedzieli..." Ale do postów też mogę dodawać.
      Też będę starała się komentować twojego bloga. Dzięki:-)

      Usuń
  2. my dzisiaj dostałyśmy od chłopaków z naszej klasy tulipany i czekoladki:)

    OdpowiedzUsuń