niedziela, 17 marca 2013

Dzień św. Patryka i komiksy

Hola, amigos!
Jak wiecie, dzisiaj mamy Dzień Świętego Patryka. Z tego powodu było w mojej szkole nocowanie tematyczne dla chętnych (w piątek). Niestety, tamtego dnia kiepsko się czułam i miałam 37 stopni. Zostałam w domu- trochę szkoda, chciałam iść. Ale były też pozytywne strony:
-odpoczęłam i wyspałam się
-następnego dnia miałam siły do odrabiania lekcji i uczenia się do klasówki z przyrody
-moja koleżanka po powrocie zachorowała i miała prawie 39 stopni :-O Kto wie, może ja też bym zachorowała bardziej po tym nocowaniu?
W Polsce tego dnia za bardzo się nie obchodzi. A szkoda! W niektórych miastach są podobno świetne parady, a ludzie farbują rzeki na zielono.

W tym poście chciałam napisać o KOMIKSACH.
Nie wszyscy je lubią- ja tak. Ale nie jakieś głupie, bez sensu i w ogóle.
Zanim wymienię moje ulubione komiksy, to napiszę jeszcze, że moja dosyć bliska koleżanka bardzo ładnie rysuje i tworzy też komiksy. Są one naprawdę fajne i śmieszne. Sama wszystko wymyśla. Ma talent artystyczny, jej rysunki są świetne. Mam z nią szkolną szafkę i często tam wieszała różne swoje obrazki, komiksy, itp.
No dobrze, więc najbardziej lubię:
-Asterixa i Obeliksa. Któż nie słyszał o przygodach tych sympatycznych Galów? Podbiły świat i to niewątpliwie. Można się pośmiać przy czytaniu tych komiksów.
-Tytusa, Romka i A'Tomka. To mniej znane. Powstały w Polsce, w latach 60-tych/70-tych XX wieku. Pokazał mi je tata- bardzo je polubiłam. Te starsze przygody małpy Tytusa i harcerzy Romka oraz A'Tomka są lepsze niż późniejsze. Też można się pośmiać.
-Tintina. Jest to komiks stworzony przez Belga. To historie kryminalne, w których udział bierze młody, sympatyczny reporter Tintin, jego pies Miluś, (w późniejszych częściach) przyjaciel kapitan Baryłka, policjanci Tajniak i Jawniak. Zabawny i ciekawy.
-Thorgala. Przeczytałam kilka części które mamy w domu. Przygodowy komiks o skandynawskim wojowniku Thorgalu, który w każdej części przeżywa coś niezwykłego. Nie zabrakło też jego miłości- pięknej Aaricii.
Może ktoś z was też lubi chociaż jeden z tych komiksów? Czy w ogóle ktoś lubi komiksy? Ja uważam, że są miłą formą relaksu:-)

POLA


3 komentarze:

  1. Uwielbiam wprost Thorgala. Czy wiedziałaś, że to właśnie ten komiks sprawił, że obecnie jest tyle filmów związanych z Wikingami (choćby "Thor" Marvela)? Szkoda, że go nie zekranizowali...;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Wprost uwielbiam Asterixa i Obelixa <3
    Na tego bloga natknęłam się niedawno i całkowicie przypadkowo.
    Muszę jednak przyznać, że jest niesamowity!
    Taki oryginalny, inny niż wszystkie...
    ...w każdym razie, bardzo mi się spodobał ;)
    Przepraszam, że nie skomentowałam wcześniej, ale za bardzo się wyciągnęłam :D
    Jesteś genialna i pamiętaj o tym.
    Pozdrawiam (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P. S: Też uczę się hiszpańskiego i jest to mój ulubiony język <3

      Usuń