niedziela, 10 marca 2013

Kupa kiczu, czy sztuka?

Dzisiaj, jak pisałam poprzednio, będzie o pewnym rodzaju muzyki, a także o rodzaju filmów.
Chodzi o  BOLLYWOOD .
Hindusi, oczarowani hollywoodzkimi filmami, postanowili stworzyć własne projekcje- te filmy nazwali właśnie bollywood- od "Bombaju" i "hollywood".
Te filmy to musicale, zawsze o miłości. Jest to tak dramatyczne i przerysowane, że aż śmieszne. Na najsłynniejszym chyba filmie bollywood "Czasem słońce, czasem deszcz" ("Kabhi khushi kabhie gham) wszyscy ciągle płaczą, nawet mężczyźni, w dramatycznych momentach trzaskają pioruny...
Więc co sprawia, że tak bardzo mi się to podoba?
Indie leżą daleko od naszego kraju. Jest to zupełnie inna kultura. Dlatego też, filmy bollywood to coś zupełnie odmiennego, innego, niż to co znamy. Wszyscy tam tańczą, w kolorowych, tradycyjnych strojach, w pięknej biżuterii i śpiewają w języku hindi. O czym? O miłości naturalnie! Kiedy się siedzi przed telewizorem, nie można się oderwać! Jest to dla nas poczucie prawdziwej egzotyki. Poza tym, warto się pośmiać z przesadzonej gry aktorów.
Jednak najbardziej podoba mi się muzyka. Jak mówiłam, aktorzy tańczą i śpiewają w tęczowych, pięknych strojach (chciałabym kiedyś ubrać się w takie sari), a ich choreografie są niesamowite.
Sama kultura hinduska jest bardzo ciekawa. W dodatku mają smaczną kuchnię! Niedaleko mojego domu jest bardzo fajna hinduska restauracja, w której są wspaniałe dekoracje, które mają klimat, a jedzenie jest pyszne.
Sprawdźcie moje ulubione bollywoodzkie kawałki na youtubie- oto linki:
Bole chudiyan , Say shava shava, Maiya Yashoda
A jeśli zdecydujecie się obejrzeć cały bollywoodzki film, to dwa ostrzeżenia:
1. Filmy trwają zazwyczaj dosyć długo. Ale myślę, że nie będziecie się mogli oderwać:-)
2. Chociaż to opowieści miłosne, to nie ma tu erotyki. Nawet nie całują się w usta- pamiętajcie, to są Indie, inny kontynent, inna kultura. Tam raczej nie okazują sobie uczuć tak wylewnie.

Nie wiem, czy to polubicie. Mi się podoba:-)
Pozdrawiam,
POLA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz