poniedziałek, 6 maja 2013

"Baśniobór: klucze do więzienia demonów" Brandon Mull

Ostatnia część pięciotomowej serii książek "Baśniobór".
Stowarzyszenie Gwiazdy Wieczornej jest już coraz bliżej otwarcia Zzyzxu- więzienia demonów. Organizacja Rycerze Świtu, do której należy dobrze znane nam rodzeństwo- Kendra i Seth- za wszelką cenę stara się powstrzymać Sfinksa i jego towarzyszy-min. lektobliksa Torinę, pana Licha czy chytrego demona Nagi Lunę. Nie jest to łatwe- wrogowie stale ich ścigają, pragnąc odebrać im artefakty, a dodatkowo, porwali rodziców Kendry i Setha... Muszą uchronić strażników Zzyzx- Wiecznych-przed śmiercią, inaczej więzienie zostanie otwarte. A co jeśli tak się stanie? Czy nastąpi koniec świata, czy Sfinks mówi prawdę, że zdoła zapanować nad hordą okropnych i okrutnych demonów?
Straszne i niesamowite tajemnice, wspaniałe i piękne stworzenia, humor, fantastyczni bohaterowie, wartka akcja i piękne opisy... Aż mi słów brakuje.
Szczerze mówiąc, bałam się, że autorowi w piątej części skończą się pomysły, coś się nie uda... Ale nie, ostatni tom serii nie tylko dorównuje pozostałym książkom, ale jest chyba nawet od nich lepszy! Oczywiście ci, którzy nie czytali sagi mogą nie wiedzieć o co chodzi, więc trzeba zacząć od początku. Takie osoby pewnie nie wiedzą o czym teraz w ogóle mówię, yyy, to jest piszę. Książka "Klucze do więzienia demonów" jest jak najbardziej godna polecenia. Z przyjemnością sięgałam po nią w wolnych chwilach. Wszystko jest tak dobrze opisane, że czuję wszystko to, co bohaterowie: nie jestem wcale na mojej wygodnej kanapie lecz np. w okropnym lochu, przy kapliczce Królowej Wróżek, na magicznym statku...
Gorąco polecam!!!
Ocena: 6/6

9 komentarzy:

  1. Bardzo zachęcająca recenzja, po takiej opinii z pewnością po to sięgnę, choć teoretycznie nie jest to do końca mój gatunek.
    Super prowadzisz bloga, oby tak dalej! :>
    Pozdrawiam.
    Zapraszam: konie-filmy-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, dziękuję. Takie komentarze to dla mnie coś:-)

      Usuń
  2. Masz rację, zupełnie nie wiem o co chodzi, ale zaintrygowałaś mnie. Może gdy nadrobię te wszystkie zaległości w czytaniu, to sięgnę po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. czytałam tą książkę zaledwie dwa dni temu i jest super fantastyczne podsumowanie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam pierwszą część Baśnioboru - dostałam na gwiazdkę. Świetna recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. opisałaś wszystko co najlepsze w tej książce przeczytałam wszystkie części i wciągnęłam to swoje koleżanki z klasy!Teraz czytam inną książkę Mulla Pozaświatowcy

    OdpowiedzUsuń
  6. Baśniobór jest super! Dziwię się, że historia tak szybko się kończy. Odnoszę wrażenie, że po prostu ktoś urwał tą powieść nie dokończywszy jej. Zupełnie jakby chciał sprawdzić naszą reakcję. Kto się ze mną zgadza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście to prawda. Czy ty też chcesz aby powstała 6 część ,,Baśnioboru"?

      Usuń
  7. Czytałam całą serię 14 razy i jeszcze mi się nie znudziła... Polecam też ŚWIETNĄ książkę "Pozaświatowcy" wszystkie 3 tomy. Pozdrawiam. Lena.

    OdpowiedzUsuń