piątek, 29 listopada 2013

Co tam u Waszej blogerki i hity listopada 2013

Hej!
Na początek posta się pochwalę- wygrałam konkurs taneczny w mojej szkole:-) Miałam niezły doping, co było baaardzo miłe! Wiecie przecież, że kiedy ktoś ci kibicuje, zawsze jest przyjemniej i czuje się straszną satysfakcję, prawda?
Wyczekuje świąt Bożego Narodzenia, jak każdy chyba, co? Dziś mogłam trochę poczuć ten klimat, bo na lekcji wychowawczej ozdabialiśmy już naszą klasę na święta. Nasza klasowa choinka jest sztuczna, nie ma górnej części, trochę krzywo stoi i przypomina wszystko, tylko nie choinkę. No cóż... Obwieszona ozdobami wygląda niby ładniej, ale nadal dziwacznie i raczej nie choinkowato. Na samej górze (nie czubku, bo nie ma górnej części, więc i nie ma czubka) dumnie siedzi pluszowy, stary aniołek. Może nawet wstawię zdjęcie, jeżeli naprawdę chcecie zobaczyć nasze, hm, dzieło.
Jutro robię Andrzejki, zapraszam trójkę dziewczyn, może zaprosimy kolegę, powróżymy sobie. Muszę przygotować te wróżby i skombinować sobie przebranie (zapowiedziałam, że powróżę im z ręki jako wróżka Felicja). A Wy coś organizujecie? Nawet jeśli nie, to dzisiaj albo jutro zróbcie sobie chociaż jedną wróżbę. To fajna zabawa, naprawdę. Ja nie wierzę we wróżby, ale można się nieźle uśmiać podczas tego, więc warto. Ale przyznaję, że kusi mnie wiedza o tym, co mnie czeka w przyszłości. A Was nie?
W każdym razie, w przyszłym poście napiszę trochę o wróżbach. Dzisiaj post poświęcony hitom tego miesiąca, w październiku zrobiłam coś bardzo podobnego. No to, uwaga, uwaga, zaczynamy!!!
KSIĄŻKI
W listopadzie przeczytałam siedem książek, więc całkiem nieźle. Teraz czytam ósmą, ciekawe, czy skończę ją do końca jutrzejszego dnia. Załóżmy, że tak. Więc przeczytałam osiem książek. Wymienię te najlepsze.
 
"Dom Hadesa"
Tak, wiem, ponarzekałam sobie na tą część, ale w gruncie rzeczy podobała mi się ta książka, chociaż nie umywała się do poprzedniczek. Polecam i tak, ja się wciągnęłam:-)
  
"Oskar i pani Róża"
Moja lektura szkolna, która bardzo mi się spodobała. Wrażliwa, mądra, ale przystępna i zabawna, chociaż jednocześnie smutna, bo opowiada o chorobie, śmierci, Bogu, pragnienia miłości i przyjaźni. Trudne tematy świetnie ujęte w takiej małej książeczce. Nawet jeśli to nie jest Wasza lektura, to przeczytajcie. Na mnie zrobiła duże wrażenie. Książka jest złożona z listów chorego na raka krwi Oskara do... Pana Boga. Ja czytałam z przyjemnością.
"Artemis Fowl. Arktyczna przygoda"
Druga część przygód Artemisa podobała mi się jeszcze bardziej niż pierwsza. Po prostu świetna! Barwne postacie,ciekawe pomysły autora, interesująca fabuła i wartka akcja. Koniecznie przeczytajcie.
  
"Pierwsza wyprawa.Nepal"
Książka ta to zapiski aktualnie nieżywej (zmarła na malarię mózgową w Afryce) Kingi Choszcz, polskiej podróżniczki i pisarki. To fragmenty jej dziennika i piękne zdjęcia z wyprawy autostopem do Nepalu- kraju jej marzeń. Turcja, Iran, Pakistan, Indie, Chiny, Rosja oraz oczywiście upragniony Nepal. Mieszanka kultur, obyczajów, religii. Niezwykle ciekawa książka, jeżeli interesujecie się podróżami, czy też chcecie odwiedzić Azję- to pozycja numer jeden. Musicie przeczytać. Pięknie wydana, z ciekawą treścią i wspaniałymi zdjęciami. Gorąco polecam!
 
"Kalamburka"
Chyba czternasta część Jeżycjady skupia się na Mili- mamie Borejko, wcześniej studentce ekonomii, jej mężu Ignacym i jej opiekunce- Gizeli Kalembie. Poznajemy szczegóły ich życia, od roku 2000 cofamy się w czasie do 1935. Super napisana powieść, jak zwykle cudownym stylem. Pani Musierowicz mnie nie zawiodła:-) Barwni bohaterowie, ciekawa fabuła, zgłębianie ludzkiej psychiki, piękne opisy i poznawanie historii Polski poprzez czytanie o losach bohaterów- to już sprawia, że ta pozycja zajmuje miejsce na tej liście.
FILMY
 
 "Buntownik z wyboru" 
Ten film jest po prostu świetny. Opowiada o młodym mężczyźnie imieniem Will Hunting (świetnie zagrał tą rolę Matt Damon), który jest bardzo inteligentny i zdolny, ale równocześnie biedny, porywczy, skłonny do przemocy, zadziorny i ma problemy z prawem. Jego życie zmienia się, gdy jego talent odkrywa profesor matematyki z Harvardu. Will trafia do terapeuty (Robin Williams) który próbuje mu pomóc i dowiedzieć się, co kryje się pod maską arogancji Huntinga. Czy mu się uda?...
Film jest naprawdę wspaniały, urzekła mnie gra aktorska, ciekawy pomysł i doskonała realizacja. Obejrzyjcie koniecznie!!!
 
"Igrzyska śmierci. W pierścieniu ognia"
Ekranizacja drugiej części kultowych "Igrzysk śmierci". O wiele lepsza od pierwszej, cudownie zrealizowana, niesamowita zgodność z fabułą, prawie wszystko tak jak w książce. Aktorzy zagrali wręcz śpiewająco, o efekty specjalne też nie trzeba się martwić- jest ich aż nadmiar. Bardzo polecam ten film, jest odrobinę brutalny i baaardzo dłuig, ale za to ciekawy i jest w nim wiele wartkiej akcji plus dobrych dialogów. No i wiele świetnej gry aktorskiej. Świetne na wypad do kina ze znajomymi.
 
"Iluzja"
Wspaniały film akcji z wątkiem iluzjonistów. Grupa utalentowanych magików- "Czterej jeźdźcy"- podczas swoich słynnych i uwielbianych pokazów rabują banki, by potem przekazać pieniądze osobom, które zostały z nich okradzione. Oczywiście po piętach depcze im FBI i Interpol. W tym filmie zachwyciły mnie niezwykłe sztuczki iluzjonistów, wyraziste, intrygujące postacie, gwiazdorska obsada, nietuzinkowy pomysł, akcja oraz... Nieprzewidywalność. Zakończenie było dla mnie zaskoczeniem i tak naprawdę w całym filmie mnóstwo było zagadek. Bardzo polecam, super zrealizowana produkcja.
PIOSENKI
Bardzo lubię tą piosenkę, mogę jej słuchać non stop! Myślę, że Wam też przypadnie do gustu.
Energiczna, rytmiczna piosenka, świetna do tańca.
  Bardzo fajna piosenka, tańczyłam do niej właśnie na konkursie.
Moja przyjaciółka poleciła mi tą piosenkę. Bardzo mi się ona podoba;-)

9 komentarzy:

  1. Gratuluje wygranej w konkursie;) NIestety, ale ja w ogóle nie potrafię tańczyć, chodziłam na zajęcia, treningi, ale po pro taniec jest nie dla mnie.

    Uwielbiam książkę Oskar i pani Róża, to bardzo przyjemna i wzruszająca książka, a za chwiłę posłucham twoje ulubione piosenki;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hahaha, to szkoda, że nie widziałaś naszej klasowej choinki w zeszłym roku. Piękna była, po prostu piękna XD
    Ja czytałam z tych książek "Kalamburkę" oraz "Oskara i panią Różę". Obie całkiem fajne.

    Skom? http://madame-carmelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Żadnej z tych książek nie czytałam :)
    Za każdą obserwację staram się odwdzięczać :)
    http://minnianddaisy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo! "Kalamburka"! ^^ Uwielbiam Jężycjadę! Ta część akurat średnio mi się podobała, ponieważ wolę, kiedy "pani" Musierowicz opisuje przygody osób... młodszych? Z naszego pokolenia?
    I czytałam jeszcze "Oskara (...)". To też naprawdę świetna książka :) Nie mamy jej jako lekturę, niestety. chciałabym ją omawiać :D
    "W pierścieniu ognia" jejciu! teraz wszyscy na to jeżdżą do kina, tylko nie ja! :( Dlaczemu?! Mieliśmy jechać z klasą na Mikołajki, ale pani się nie zgodziła :( A Igrzyska Śmierci są przecież świetne! A jedziemy na "Mój biegun". Już sam zwiastun mnie odstraszył, boję się tego filmu XD Już "Kraina lodu" byłaby lepsza (chociaż jedzie na nią mój 10 - letni brat...)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Caaarolyn.blogspot.com ---> Jeśli zaobserwujesz ,ODWDZIĘCZĘ SIĘ NAPEWNO , napisz mi tylko w komenatrzu, że obserwujesz :)

    Pozdrawiam gorąco ¦

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję udanego występu tanecznego wiadomo dobry doping nie jest zły ;) Przy okazji zapraszam na konkurs organizowany na moim blogu http://freeismylive.blogspot.com/2013/12/konkurs-mikoajkowo-bozo-narodzeniowy.html Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojejku Oskar i Pani Róża <3 I Igrzyyyska!

    amcia-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również już wyczekuję świąt.
    Gratulacje za wygrany konkurs! :)
    Też miałam niedawno "Oskara i panią Różę" w szkole. Genialna książka, bardzo wzruszająca i nawet nie przeszkadzało mi pisanie kolejnych wypracowań na temat tej książki. W zeszłym roku oglądaliśmy też film na podstawie książki. Chyba nie było dziewczyny, która by się nie popłakała.

    OdpowiedzUsuń
  9. gratulacje wygranej !
    książki i piosenki bardzo fajne ;)

    http://positive-memories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń