poniedziałek, 25 listopada 2013

Złote myśli na szary listopad

Cześć, kochani!
Mam dosyć.
Czego?
Wszystkiego!
Nie, wszystkiego nie. Ale mam dosyć nauki, wkuwania do tej klasówki z historii, robienia prac domowych... W dodatku w czwartek mam konkurs kuratoryjny z polskiego i konkurs taneczny. Musze się do nich przygotowywać, a tak mi się nie chce... Mam naprawdę sporo do roboty, ale wyszedł ze mnie jakiś leń i w tej chwili to olewam. Dawno nie pisałam na blogu- trzeba to nadrobić, kropka!
Jak pewnie zauważyliście, zmieniłam swój profil- zarówno nazwę (mam straszną słabość do dawania zamiast "a" "@"!), jak i opis plus zdjęcie (Audrey Hepburn w filmie "Śniadanie u Tiffany'ego- po prostu uwielbiam tą fotkę!).
Jak już Wam pisałam, bardzo lubię filozofię i ogólnie jestem myślicielem. Ostatnio wymyśliłam parę "złotych myśli". Listopad to trochę refleksyjny miesiąc, więc pasują idealnie. Uwaga, proszę państwa, oto, co wymyśliłam!
"Nawet jako dorosły zachowaj w sobie trochę dziecka. To czyni nas wartościowymi ludźmi".
 
"Nigdy nie przestawaj wierzyć w magię. Ona istnieje. W nas, w świecie, w ludziach dookoła, w przyrodzie, nawet w prostych przedmiotach. Wystarczy po prostu patrzeć uważnie".

"Jeżeli jesteście chrześcijanami, to jak śmiecie mówić, że miłość nie istnieje? Czymże jest Bóg, jak nie miłością?"
   
"Jakim prawem czarny, żółty, czy nawet niebieski bądź zielony jest gorszy od białego człowieka? Co jest ważniejsze, kolor skóry, czy serce i umysł? Szanujmy też zwyczaje innych państw. One nie zawsze są głupie. To ty jesteś głupi, bo nie potrafisz ich zrozumieć".
 
"Zanim uderzysz zwierzę, pomyśl, jak ono cię kocha. Wyobraź sobie, że ty wyznajesz komuś miłość, a on cię uderza. Naprawdę chcesz być taki okrutny, człowieku, podobno najmądrzejsza istoto na Ziemi?"
 
"Pamiętaj o tych, którzy odeszli, o ich osiągnięciach, umiejętnościach, nawet stylu, czy sposobie bycia. Nawet jeżeli wydaje ci się to teraz niewłaściwe, głupie, niesmaczne czy idiotyczne- pamiętaj, że wtedy było to odpowiednie, ważne i mądre. Za sto lat ktoś będzie mówił z pogardą o kulturze naszych czasów. Zawsze będzie się nam wydawało, że nasza epoka jest najlepsza. Świat idzie do przodu, ale nie osiągnęlibyśmy tego wszystkiego bez tych, co byli wcześniej. Pamiętajcie o tym. "
 
 "Świat nie jest bezbarwny, a nic nie jest czarne albo białe. Świat mieni się kolorami, a wszystko ma masę niezwykłych odcieni. Nie musisz ich rozróżniać, nie musisz wszystkiego rozdzielać i szufladkować. Pogódź się z tym, że świat jest kolorowy i nigdy nic nie będzie do końca jasne, oczywiste".
 
"Nie musisz codziennie zakładać innej maski. Pozwól innym polubić się albo pokochać takiego, jakim naprawdę jesteś. Nawet jeśli wydaje ci się, że teraz ludzie cię uwielbiają- mylisz się. Kochają tylko jedną z twoich masek".

 
" Zawsze, gdy zaczniesz narzekać, przypomnij sobie ludzi, którzy żyją w biedzie, pustce, głodzie, zimnie, braku wypoczynku, zabawy, przyjaźni i miłości. To cię otrzeźwi. Ty masz wiele, oni nie mają nic."
 
"Muzyka to czysta magia. Może czynić cuda. Jest pełna niezwykłości, unosi pod sufit, daje mnóstwo radości, ale też smutku, złości i wzruszeń. To emocje, pasja, uczucia."

 "Pasja to coś, co kochasz, uwielbiasz, oddajesz się temu, to dla ciebie jedna z najważniejszych rzeczy. Każdy z nas powinien mieć chociaż jedną pasję, coś, co pozwoliłoby się wyżyć, zmienić negatywne emocje na coś dobrego, odpocząć od wielu złych rzeczy. Dlatego realizujcie swoje pasje, szukajcie ich, niech sprawiają wam przyjemność i satysfakcję!"

 
"Uśmiechnij się! Rozpogódź twarz! Uśmiechaj się, śmiej, chichocz, rechocz, zwijaj się ze śmiechu... Ale pokazuj całym sobą, że dla ciebie świat jest piękny, że jesteś szczęśliwym człowiekiem... I stań się takim!"


"Mamy tylko jedno życie, więc wykorzystajmy je jak najlepiej! Próbuj nowych, dobrych rzeczy, ucz się, poznawaj ludzi i nie zmarnuj tego jednego życia. Na starość najbardziej żałujemy rzeczy, których nie zrobiliśmy i nie spróbowaliśmy. Żyj pełnią życia!"
  
"Spełniaj swoje marzenia, nie pozwalaj, aby kto inny ci je zabrał."
 

Mam nadzieję, że Wam się podobają moje "złote myśli":-) Może macie własne? Pochwalcie się koniecznie!!!


5 komentarzy:

  1. Ach mi też się wszytskiego nie chcę;( W tym tygodniu mam 8 kartkówek i 2 testy więc ciągle nauka.
    Uwielbiam takie złote myśli. Ciekawy pomysł na post.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie śliczne i mądre przemyślenia! ^^ Szczególnie podoba mi się to o muzyce i marzeniach oraz pasjach. Ale wszystkie są piękne i mądre ^^
    Brałam udział w konkursie kuratoryjnym z polskiego, ale zabrakło mi jednego punktu (!) żeby przejść dalej! :( Powodzenia!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się te złote myśli, szczególnie o miłości i kolorze skóry. Brawo ;)! Mam nadzieję, że pomimo olewki i tak Ci dobrze pójdzie na konkursach!

    http://madame-carmelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne te myśli ! ;)
    ja tez mam dość tej nauki i szkoły ;//

    http://positive-memories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Niektóre Twoje złote myśli bardzo mi się podobają, co tam niektóre wszystkie są świetne! Ja bym czegoś takiego nie wymyśliła, gratuluję pomysłowości: ) . Niektóre z nich dają na prawdę dużo do myślenia!

    OdpowiedzUsuń