środa, 10 lutego 2016

Pola w Krainie Czarów, czyli trzynaste (szczęśliwe!) LBA

Witajcie!

Dziś jest  nominacja do Liebster Blog Award, którą to zabawę większość blogerów dobrze zna (niezawodny sposób na lenistwo, brak weny i niewielką liczbę postów) i rozpisuje. Policzyłam wszystkie dotychczasowe LBA, które pojawiły się na blogu i okazuje się, że ta jest szczęśliwa, bowiem, o ile się nie mylę (Pola i cyferki nie zawsze się dogadują) trzynasta! Hura i w ogóle.
Za nominację pięknie dziękuję Tutti

1. Wyobraź sobie, że żyjesz w Twoim ulubionym fikcyjnym świecie. Kim byś w nim była? Jaka by była Twoja rola w nim?
Właściwie to mam kilka ulubionych fikcyjnych światów. W Belorii, kraju wymyślonym przez Olgę Gromyko byłabym zapewne magiem. Tak jakoś mi to do mnie pasuje. Wydaje mi się, że w Świecie Dysku Terry'ego Pratchetta mogłabym zostać wiedźmą. Miotły, głowologia, te sprawy- może bym się odnalazła. Zaś w Krainie Czarów... pewnie kolejną szaloną postacią (we are all mad here!) obok Kota z Cheshire, Zająca Marcowego i Szalonego Kapelusznika. Pasowałoby mi to, nie powiem:D Chyba odnalazłabym się w tym pokręconym świecie. Aż wyobraziłam sobie moją siedzibę. Pola w Krainie Czarów!

2. Pytanie czysto moralne: jakie są najważniejsze zasady, którymi ludzie powinni według Ciebie kierować się w życiu?
Miłość, przyjaźń, mądrość, życzliwość, uczciwość, sprawiedliwość, zrozumienie, pokój. 

3. Opowiedz o swoim ulubionym filmie. Dlaczego go tak bardzo kochasz?
Jednym z moich ukochanych filmów jest animacja ,,Strażnicy marzeń", a uwielbiam ją za wspaniałe grafiki, fajnie wykreowane postacie (zwłaszcza głównego bohatera), zabawne gagi i niezwykłą wyobraźnię twórców. Z tą produkcją wiążą się też bardzo miłe dla mnie wspomnienia, jako że poleciła mi ją moja przyjaciółka i nierzadko oglądałyśmy ją razem. 
Notabene widziałam ostatnio bajkę ,,Ralph Demolka", którą w ogóle nie byłam zainteresowana, a tu okazało się, że to naprawdę niesamowity film. Ta wyobraźnia, świat automatów do gier... absolutnie genialne!

4. Jakim mitycznym stworzeniem mogłabyś być?
Matko, nie wiem... Poczuwam się do bycia wiedźmą, ale to raczej nie jest mityczne stworzenie. Może pegazem? Zawsze marzyłam o lataniu. 
W sumie jestem ciekawa Waszego zdania: w roli jakiego mitycznej istoty mnie widzicie?

5. Który język tak bardzo Ci się nie podoba, że kiedy tylko go słyszysz, masz ochotę znaleźć się w zupełnie innym miejscu/zneutralizować jego źródło?
Właściwie to nie mam takiego języka. Wielu osobom nie podoba się niemiecki, jednak ja nie uważam go za brzydką mowę. Owszem, jest dosyć twardy, ale gdy zdarza mi się go słyszeć, na przykład w jakimś filmie, to stwierdzam, że język jak każdy inny, nawet ładny (nawet, bo bywa, że brzmi nieprzyjemnie):)


6. Czy można kochać i jednocześnie nienawidzić?
Myślę, że tak. Ludzkie relacje bywają skomplikowane.


7. Piosenka, którą wszyscy gardzą, ale Ty ją darzysz bezmierną miłością?
Niektórzy nie przepadają za ,,My Słowianie", ja w gruncie rzeczy nic do tej piosenki nie mam, wpada w ucho:D


8. Gdybyś miała wybór, czy chciałabyś żyć od urodzenia w Polsce, czy w innym kraju?
Ja... nie wiem. Hm. Jestem zadowolona z mojego pochodzenia, podoba mi się polski język, uważam Polskę za piękny kraj i lubię mieszkanie tutaj, ale gdybym miała wybór... naprawdę nie wiem, w końcu każdy kraj to inne możliwości, a w niektórych państwach są one większe niż w naszym. Hm. Możliwe, że wybrałabym inny kraj. Ale nie wiem.

9. Masz jakieś szczególne plany na ten rok?
A i owszem! Jak już kiedyś pisałam, zamierzam rozwinąć się literacko i więcej pisać (pomysłów, za przeproszeniem, od cholery, tylko gorzej z przeniesieniem na papier). Chciałam zdobyć laureata z polskiego, ale niestety, do przejścia do trzeciego etapu zabrakło mi jednego punktu. Wysłaliśmy odwołanie, jednak wolę nie robić sobie nadziei. Jakby coś, jest jeszcze przyszły rok szkolny. 
W każdym razie, planuję też robić więcej zdjęć, bo ostatnio aparat kurzy się w szafce i czuje się zaniedbany. 

10. Wierzysz w to, że ludzie mogą się zmienić diametralnie w ciągu jednej chwili?
 Wierzę. Na przykład pod wpływem jakichś słów, osoby, makabrycznego widoku. Jedna rzecz może zmienić człowieka na całe życie.

11. Jaki cytat z książki ostatnio Cię dogłębnie poruszył?
Gdy mówiłeś mi o sprawiedliwości, zapomniałeś nadmienić, że sprawiedliwość nie ma nic wspólnego z ludźmi - ,,Idź, postaw wartownika" Harper Lee.
Moje odczucia podczas lektury wyżej wymienionej książki w pigułce:
nie ale jak to Jem Atticus nie nienienie jak to zdrada co to ma być nienienie ja protestuję no chyba nie moje serce zostało złamane wszystko było kłamstwem nie
...
Pardon, musiałam się wyżyć.  


Przepraszam, ale nie mam siły wymyślania pytań (chociaż miałam plan stworzenia takich o kosmitach, ale to może innym razem), więc nikogo nie nominuję. Wybaczcie!
Po kręceniu filmiku na olimpiadę czuję się wyprana z energii. Odkryłam też, że kamera mnie nie kocha. Na szczęście mam już to za sobą i teraz czekam na wyniki. 
Wiem jedno: potrzebuję ferii.
Bardzo potrzebuję ferii.


grafika birds, girl, and happiness 
 Tak będę wyglądać w piątek.

Na dziś to tyle! Pięknie dziękuję za uwagę i trzymajcie się ciepło,
P. 

Kocham. Tę. Piosenkę. Tak. Bardzo.

15 komentarzy:

  1. Hozier <3
    Pola z Krainy Czarów... Brzmi to bardzo ciekawie. ;) "Strażnicy Marzeń"! Taaaaak, piękna bajka, super. Jedna z lepszych i nie taka typowo pod dzieci. Aby więcej było takich. Podoba Ci się nawet niemiecki?! Oh, no każdy ma inny gust. Ja osobiście nie przepadam za tym językiem, Dziwię się, że w polskich kinach nie ma (albo prawie nie ma) niemieckich filmów skoro (tak mi się zdaję) niemiecki powinien być z tą swoją gramatyką łatwiejszy do przetłumaczenia. Ogólnie fajne odpowiedzi i ciekawy cytat. Taki szczery...

    OdpowiedzUsuń
  2. Piszę w stanie skrajnego odmóżdżenia, więc z góry przepraszam, jeśli komentarz ten przeistoczy się w paskudnego potwora z potencjałem na unicestwienie dorobku kulturowego świata (to zdanie też nie miało sensu, no!).
    Trzymaj się tam, człowieku! Nie daj wykończyć się olimpiadami, konkursami, sprawdzianami! A jeśli chodzi o konkurs kuratoryjny, to masz jeszcze przecież rok. Skoro w drugiej klasie zaszłaś TAK daleko, to w trzeciej będziesz na pewno laureatką. Niemniej trzymam kciuki, że jednak dostaniesz się do kolejnego etapu! ^^
    (mamy w tym samym czasie ferie! xD Ja też już nie mogę się ich doczekać!)
    Język niemiecki jest i dla mnie językiem brzydkim z krótkimi przebłyskami uroku, nie mogę więc się nadziwić, że Tobie się podoba! Hm. Może coś w tym jest? Sama nie potrafię się do niego przekonać. Wydaje mi się jakby Niemcy na wszystkich krzyczeli. W angielskim też mi się coś nie podoba xD I japońskim. Kurcze, dużo tego... Kocham za to j.polski, choć wiem, że brzmi dla obcokrajowców jakbyśmy "gryźli szkło". Uwielbiam jego wyrazistość, głoski nosowe, nagromadzenia spółgłosek, to, że możemy się nim bawić w wierszach. Wychodzi ze mnie jakiś uprzedzony gbur, ale no. O gustach się nie dyskutuje! xD
    Jaką mityczną istotą mogłabyś być? Hm... wertując mą ubogą wiedzę na ten temat, dochodzę do wnioski, iż jesteś (o ile źle nie zinterpretowałam słowo "mityczny")... że nie mam pojęcia! Możesz być Cerberem i mieć roztrojenie jaźni. To by było! ^^
    Hm... muszę już zmykać! (przepraszam, że tak krótko i że pod ostatnim postem nie napisałam komentarza... dużo ostatnio się dzieje! Tak więc spóźnione - wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy bloga! Oby więcej takich rocznic ^^ Komentarz jeszcze napiszę! Sto lat sto lat! Masz tu wiersz:
    Gdym weszła w jej skromne progi
    Ugięły się pode mną nogi
    Ile życia jest w tym światku
    bratku
    patrzę sobie tu i tam
    la la la la la la lam...
    sia lalala!
    Weny życzę przede wszystkim :D )

    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, odwieczne LBA! Nigdy go dosyć! Tutti wymyśliła ciekawe, więc duże pole do popisu było. No i wykorzystane, jak zawsze, niezwykle zacnie :D
    Kurczę, kurczę, muszę się zabrać za tę legendarną Olgę Gromyko.
    O tak, "Strażnicy marzeń" są super! No po prostu jak tu nie kochać Jacka? No jak? #czystaepickość #epickośćcałyczas
    Właściwie nie wiem, jakim mitycznym stworzeniem mogłabyś być. Myślałam trochę o Apollinie (poezja, te sprawy, twórczość, ohoho), ale w sumie to chyba nie kategoria "stworzenia". No to może, tak, że się brzydko wyrażę, na randomie: cyklop! Być cyklopem! Hej! Cyklopa życie wieść, hej! Jedno oko mieć, hej! I cześć!
    A ja właśnie nie rozumiem tej nagonki na niemiecki. Okej, francuski to to może nie jest, ale, kurczę, potrafi brzmieć naprawdę... ładnie. Tak jakoś swojsko. A przy tym jest taki przyjemnie logiczny. No nie wiem... jakoś nie potrafię go nie lubić. :> No i takie słowa jak "Kaninchen" na przykład, no po prostu jak tu nie zachwycić? :D
    Nie martw się konkursem, jeśli uda Ci się odwołać, to będzie super, ale jeśli nie - to i tak mega mega mega duże osiągnięcie, zajść tak daleko w drugiej klasie. No i, jak już zresztą było wspominane, możesz zawsze próbować za rok (a wtedy to już się uda. Jakby się nie udało, to by była niezła hucpa) :>
    Ach, muszę przeczytać "Idź, postaw wartownika" (głupi tytuł. Nie pasi mi jakoś)! Tak bardzo bardzo! I przykro mi z powodu Twego złamanego serca :c
    Chwała!
    B.

    OdpowiedzUsuń
  4. W pełni się z Tobą zgadzam jeśli chodzi o odpowiedź na drugie pytanie! Musimy rozpowszechniać te cechy i zmieniać kawałek świata wokół siebie na lepsze :)) Również uwielbiam filmy animowane i nierzadko uważam, że są dużo lepsze od zwyczajnych filmów. Niby animacja dla dzieci, ale przynajmniej łatwo odczytać przesłanie, a historie często łapią za serce :) Pegaz to moim zdaniem jedno z ładniejszych mitycznych stworzeń :) Swego czasu byłam zauroczona jednorożcami, nawet przyjaciółka uszyła mi pluszaka jednorożca, kochany jest :)) Ludzie nie lubią niemieckiego, bo kojarzy im się z Hitlerem, który właśnie przemawiał w sposób mocny i twardy. Jednak prawdę powiedziawszy Niemcy mówią bardzo miękko i świszcząco, że tak powiem :) oby wszystkie Twoje plany na ten rok się zrealizowały! Pisz, twórz i publikuj, a przede wszystkim rozwijaj się literacko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, jakie zmiany w wyglądzie :) I to na lepsze!
    Mam nadzieję, ze Twoje odwołanie coś da :) Co prawda jeden punkt to nie cztery (jak było w moim przypadku), a i może kuratorium na północy polski jest bardziej łaskawe :P A jak się nie uda, to zawsze masz jeszcze jedną szansę... Ogólnie to drugi etap z polskiego w moim województwie był naprawdę trudny i wszystkie osoby z mojej szkoły, które były z pewnością lepsze o de mnie, nie przeszły :/
    Oglądałam fragment "Ralpha Demolki" i jakoś nie przypadł mi do gustu...
    Ja bym chciała być jednorożcem. Rogi, zdolności uzdrawiające i tym podobne sprawy ;)
    Nigdy nie używałam niemieckiego za ładny język. Nie lubię się go uczyć, a i jakoś ostatnio coraz gorzej mi idą słuchanki na lekcjach. Tymczasem inne języki germańskie o dziwo lubię :D Nawet szwedzki, choć trochę brzmi dla mnie jak niemiecki, jest jednak nawet śliczny...
    *przepraszam za powtórzenia; wiem, że to karygodne, ale nie potrafię się powstrzymać*
    Muszę kiedyś przeczytać zdecydowanie "Zabić drozda". Myślę nad tym i myślę, a nie potrafię się za to zabrać :/
    Pozdrawiam serdecznie
    Tutti

    OdpowiedzUsuń
  6. O, jakie ambitne próby - tu konkursy, tu filmiki na olimpiadę, to się chwali! Wydrzyj sukom ten jeden punkt xd
    Widzę, że zmieniłaś co nieco na blogu, a przyzwyczaiłem się do tego zasypanego kotka :v
    Mam podobnie przy gdybaniu, czy Polska, czy inne krainy. Jest dobrze, mogło być lepiej i duuużo gorzej. No. To tyle! ;))

    Pacz, co się nauczyłem. Jak klikniesz, to przeniesie Cię do mnie! :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś nie pykło... Może teraz?

      DO MNIE TĘDY

      Usuń
    2. Sorry, że zrobiłem sobie mały poligon doświadczalny u Ciebie... Wybaczysz? :C

      Usuń
  7. Kurcze a już myślałam, że tylko ja mam taką słabość do "My Słowianie" - reszty repertuaru tego duetu nie trawię aczkolwiek ta jedna piosenka naprawdę wpada w ucho :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja osobiście kocham niemiecki, uczyłam się go na własną rękę ale ostatnio nie mam już czasu zaglądac do ksiązek bo wiadomo egzaminy i masa nauki ale w technikum będę już miała niemca w szkole normalnie w planie zajęć także ten :) uważam że niemiecki ma przecudowny akcent(ale to pewnie dlatego że moje uszy kochają taki jeden niemiecki zespół), właśnie podoba mi się to że jest tak twardy w przeciwieństwie do np rosyjskiego którego szczerze nie znosze i musze uczyć się go z musu;)
    moje ferie własnie dzisiaj dobiegają końca *chlip chlip*
    jak dla mnie od Hoziera nic nigdy chyba nie pobije Take me to church :D
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. O! Nowy nagłówek! Ładny :D
    Stare, dobre LBA. U mnie też by się przydała jakaś nominacja, bo z opowiadaniem to nie prędko. Ale staram się. Co prawda trochę głupio, że jest luty, a w nowym roku nie było jeszcze żadnego posta, cóż...
    Akurat dzisiaj oglądałam Alicję w Krainie Czarów :D We are all mad here!
    Ralph Demolka to cudowna bajka! <3 Dawno jej nie oglądałam. A na pytanie to nie wiem, co mogłabym odpowiedzieć. Uwielbiam oglądać filmy niemal tak bardzo, jak czytać książki (no dobra. Trochę filmom brakuje. Ale i tak je lubię!) i widziałam ich już dosyć dużo, poza tym nie ograniczam się tylko do jednego gatunku.
    Ciebie jako mityczne zwierzę? Hm. Pozwolisz, że skorzystam z Wielkiej Księgi Nowych Stworzeń, Ras i Innych mojego autorstwa? Co prawda moje stworzonka nie są jakoś szczególnie "mityczne", ale to możemy przemilczeć. Zobaczmy... Widzę cię jako emocjalona! (Mój najnowszy wynalazek!). Ale nie powiem ci, czym one są. Jak już wezmę się w garść, to może o nich coś napiszę. Ale powiem ci jedno: są baaardzo dalekimi krewniakami łzakoptaków.
    *ja i moja normalność, a raczej jej brak*
    Uch, jak ja nie znoszę niemieckiego! Znaczy, dobra, jak przejdzie obok mnie jakiś Niemiec, to przecież nie powiem mu, żeby się uciszył, ale na pewno spróbuję odejść na taką odległość, żeby nie słyszę tej twardej i chropowatej jak kamień mowy!
    Harper Lee! Czytałaś może "Zabić drozda"? Czytałam fragment tej książki w podręczniku i bardzo mnie zaciekawił! Godne uwagi?
    Pozdrawiam i życzę powodzenia w wypełnianiu postanowień noworocznych! kotołaczka02

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo ... życie w Krainie Czarów musi być niesamowite *.* Ja zapewne byłabym Kotem (po prostu bezgranicznie kocham tę postać) albo Białym Królikiem - jego też bardzo polubiłam. A tak swoją drogą to już nie mogę się doczekać na kolejny film o Alicji (awww ... tam będzie Johnny Depp ♥)
    Dla mnie niemiecki to zmora, ale tylko wtedy, gdy Polacy próbują porozumiewać się w tym języku. Jeżeli słyszę rodowitego Niemca, który spokojnie (albo i niespokojnie) sobie rozmawia, to wtedy to już nie brzmi tak strasznie ;)
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie kreowanie swojej postaci w Krainie Czarów to może być całkiem niezła rozkmina na dłuższe godziny ;D
    Strażników Marzeń oglądam całkiem niedawno z koleżanką, świetna bajka chociaż coś mnie w niej gryzło. Dłużej nad tym nie myślałam, więc ciężko mi powiedzieć co, ale jakieś takie coś (wypowiedź pierwsza klasa) ze strony czarnego charakteru nie dawało mi spokoju.
    Ogólnie pan Jacek Mróz, Jack Frost czy jak kto woli też i ta dziwna mieszanka Jack Mróz, był ciekawie stworzony jako postać poszukująca sensu swojego istnienia xD
    Ogólnie jak nie widziałaś to Wielką Szóstkę polecam :D
    Ja osobiście niemiecki całkiem lubię, ale wszyscy tak na niego najeżdżają, że aż czasami smutno się robi, biedny język, przecież nie jest z nim aż tak źle :P
    To ferie już mamy, oby się one nie skończyły za szybko, bo na razie jakoś niebezpiecznie odczuwam ich błyskawiczne przemijanie ;{

    OdpowiedzUsuń
  12. Hozier <3 Cytat, który podałaś jest jednym z moich ulubionych :)
    Pozdrawiam ;)
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post! :) Pamiętam, że już od bardzo długiego czasu nominowani do Liebster Blog Award wrzucają ciekawe posty. W momencie kiedy zaczęłam blogować już było to powszechne, a jest tak do tej pory, a nominowanych jest coraz więcej :D
    pauuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń